Nigdy nie jedz tych rzeczy

Gdybyśmy wszyscy wykonali prosty gest zalecany przez wszystkich ekspertów w dziedzinie żywienia, przyjrzeli się etykietom wszystkiego, co kupujemy po raz pierwszy, uniknęlibyśmy wydatku, który odpowiada nam tylko psychicznie i w krótkim okresie czasu.

Nigdy nie jedz tych rzeczy

Jogurty smakowe

Jogurt jest kojąco obecny w wielu zdrowych recepturach i wskazówkach żywieniowych. Włączenie go do śniadania lub przekąski jest dobrym sposobem na uzyskanie zalecanych ilości nabiału, unikając produktów słodkich, które zazwyczaj dodajemy do mleka i o większym smaku niż ten.

Problem polega na tym, że w części chłodniczej większość produktów oznaczonych jako jogurt ma więcej rzeczy. Po pierwsze, wszechobecny cukier, do tego stopnia, że czasami lepiej byłoby dodać trochę łyżką. Znamy dobrze konsekwencje tego nadmiaru w naszej diecie (bierzemy cztery lub pięć razy tyle, ile zaleca WHO): wzrost zawartości tłuszczów we krwi, nadciśnienie tętnicze, choroby układu krążenia, cukrzyca…. i jogurt są być może miejscem, gdzie pozostaje więcej kamuflażu.

Te, które są sprzedawane specjalnie do poprawy tranzytu jelitowego również mają tendencję do przenoszenia więcej cukru niż jest to konieczne, a czasami nawet z odpieniaczy.

Najlepiej jest przyjrzeć się składnikom i wybrać oliwę z oliwek, ocet, cytrynę, czosnek, przyprawy…. Wszystko, czego użyjesz w domu.

Jogurty owocowe są nawet słodsze niż jogurty naturalne na podniebieniu, więc nie ma co do tego wątpliwości. Zalecamy, abyś poszedł za przykładem dietetyka Tanii Sanz: jeśli potrzebujesz słodyczy, aby cię rozweselić, kupuj lepsze odtłuszczone jogurty bez owoców narysowanych na opakowaniu i dodaj prawdziwe banany, mango lub arbuzy, na przykład.

Sosy sałatkowe

Być może już słyszałeś, że jednym z powodów, dla których fast food jest raczej niezdrowy, jest rodzaj sosów, którym zwykle towarzyszy, i nadal jest to prawdą w domu. Zakup bolońskiego sosu do makaronu w słoikach lub jednego z tych pozornie niewinnych białych sosów z wizerunkami sałatek może zepsuć cały koszyk z przetworzonymi i uwodornionymi olejami, sztucznymi słodzikami, konserwantami i barwnikami w ilości.

Najlepiej jest poświęcić chwilę na przyjrzenie się składnikom i nadanie priorytetu produktom z oliwą z oliwek, octem, cytryną, czosnkiem, przyprawami… Wszystko to, czego byś użył do ubrania domowego dania. Dla odmiany, jeśli chodzi o dodawany cukier, niezależnie od tego, skąd pochodzi – syrop fruktozowy, glukoza, syrop ryżowy, dekstroza, trzcina cukrowa, melasa…. – im mniej tym lepiej.

Jeśli masz problem z nadwagą to wejdź na ZnaneLeki.Pl i kup coś dla siebie.

Chleb pełnoziarnisty” pokrojony w plastry

Jednym z najprostszych nawyków, które możemy nabyć dla dobra naszego zdrowia, aby zmienić worek białego chleba na inny, ciemniejszy i pozornie integralny chleb, jest również jeden z najmniej użytecznych.

Wiele produktów ma tylko kilka całych ziaren, które ciemnieją i zmieniają strukturę, ale nie wpływają na zawartość, która nadal jest głównie skrobia i prawie nic z zarodków zboża, gdzie są witaminy.

Całe ziarna są lepsze dla uniknięcia cukrzycy i nie uzyskanie tłuszczu, ale patrzeć, czy są one pierwszym składnikiem tych chlebów lub jeśli są one oznaczone jako „sto procent całego ziarna”; te zostały wykonane przez mielenie całych ziaren bezpośrednio, bez wzmocnienia lub rafinacji mąki.Chleb pełnoziarnisty

Szczególnie śmiesznym przypadkiem jest przypadek „wielorealnego” chleba. Wiele z nich ma cukier i wodę wśród swoich głównych składników, są wykonane z przetworzonych mąki i zawierają wiele dodatków (słynne E-…), które niekoniecznie są złe, ale nie są one tym, czego szukaliśmy, gdy zostawiliśmy biel chleba w poszukiwaniu mniej przemysłowego i bardziej „czystego” produktu.

Jeśli nie ma specyficznych problemów, takich jak otyłość lub inna diagnoza medyczna, mleko pełne krowie jest najbardziej kompletne.

Fakt, że chleb jest droższy nie oznacza, że jest lepszej jakości, ale że jest bardziej skomplikowany w przygotowaniu (ponieważ zawiera wiele małych kawałeczków różnych składników, np. wieloziarnistych) lub że trwa krócej w dobrych warunkach. Chleby pełnoziarniste wcześniej wygasają, więc mają zazwyczaj wyższą cenę.

W razie wątpliwości, prawie zawsze lepiej jest kupić świeżo upieczony chleb w barach lub bułkach, a nie zapakowany.

Napoje bezlaktozowe z dodatkami smakowymi

Jeśli nie możesz lub nie chcesz pić mleka krowiego z jakiegokolwiek powodu, nie zawsze zrobisz wszystko, co w Twojej mocy z mlekiem roślinnym. Zwłaszcza, jeśli dodawał smaków, jak powiedzieliśmy w części poświęconej jogurtom. Produkty te, takie jak „podrabiana” czekolada dietetyczna, nie zostały stworzone po to, aby lepiej się nami opiekować, ale aby uniknąć czegoś, co jest nie tak z nami – na przykład laktozy, jeśli masz nietolerancję – dając nam coś podobnego do wrzucania do ust.

Obecnie najbardziej odżywczym z mleka, jakie możemy znaleźć w większości supermarketów, jest mleko krowie, więc na przykład w przypadku małych dzieci nie powinniśmy dać się zwieść mantrze warzyw jako synonimowi na zawsze. Mleko całego życia ma więcej białka i węglowodanów cennych dla naszego organizmu oraz witamin z grupy B, A i D. Jeśli nie ma konkretnych problemów, takich jak otyłość czy jakaś inna diagnoza medyczna, to całe mleko jest idealne dla tych, którzy potrzebują dobrze się odżywiać.

Laktoza, chyba że jesteś uczulony, powinna być w codziennej diecie. Jeśli jesteś wegetarianinem, najlepszym możliwym substytutem jest soja, ale lepiej wzbogacona o witaminę B12 i wapń. Mimo to, lekarze mówią nam, że w celu uzyskania białek o podobnej wartości biologicznej, konieczne byłoby uzupełnienie tych napojów jajkami, rybami i mięsem lub zrekompensowanie ich różnymi rodzajami białek roślinnych w tym samym daniu.

Dodaj komentarz